Basın Bülteni
ANDROID OYUN PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Üst Başlık
: OKU, İZLE, DİNLE, ÖĞREN!
ISBN
: 978-605-5201-654
Barkod
: 9786055201654
Eserin Dili
: Türkçe
Yayına Hazırlayan
: Süleyman UZUNKÖPRÜ
Grafik Sorumlusu
: Mustafa Said Şahin
Kategori
Kağıt Bilgisi
: 1. Hamur
Çıkış Tarihi
: 2.1.2015
Baskı Sayısı
: 2
Sayfa Sayısı
: 304
Ebat(x, y mm)
: 15 x 21
Fiyat
: 28,00
Video(Ekleme Kodu)
<iframe width="396" height="396" src="//www.youtube.com/embed/Wk2A-PBoA3U" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Kitap Hakkında
Mobil cihazlar, günlük ve iş hayatımızda kapsamlı bir yere sahip oldu. Bunun neticesinde yeni iş alanları doğdu. Bilişim teknolojileri alanında çalışanlar, bu ani ve büyük değişime hızlıca adapte olmak için adeta yarıştılar-yarışıyorlar. Tüm dünyada olduğu gibi, ülkemizde de yazılım sektörünün önde gelen problemlerinin başında nitelikli eleman azlığı gelmektedir. Bu probleme en büyük sebep olarak yetersiz bilgi kaynağı ve kullanımına işaret ediliyor. Bizlerde bu konuya büyük önem verdik ve sizlere bu kitabı hazırladık.

Bu kitapta 2D grafik uygulamaları destekleyen “AndEngine” oyun motoru incelenmiştir. AndEngine, Nicolas Gramlich tarafından geliştirilen açık kaynak projesidir. Kitabın yazım tarihi itibariyle güncel AndEngine sürümü GLES 2.0’dır. AndEngine ile geliştireceğiniz uygulamaları tamamen Java programlama dili kullanacaksınız. Bunun için Java bilginiz en az Java Standart Edition düzeyinde olmalı ve temel Android programlama bilgisine sahip olmanız gerekmektedir. AndEngine oyun motorunu kullanarak geliştirilen birçok popüler oyun bulunmaktadır. Siz de 2D destekli oyunlarınızda AndEngine’i kullanabilirsiniz.


• Andengine Oyun Motoru

• Android SDK ve Emulatör Kurulumu

• Andengine ve Box2D Kurulumu

• Andengine Proje Oluşturma & Çalıştırma

• Basegameactivity Sınıfı

• Alan-Kamera Nesneleri

• Camera Sınıfı

• Boundcamera ve Camerafactory Sınıfı

• Zoomcamera ve Smoothcamera Sınıfı

• Scene (Sahne) Sınıfı

• Camerascene Sınıfı

• Engineoptions Sınıfı

• Wakelockoptions, Touchoptions ve Diğer Sınıflar

• Görüntü Oluşturma (Resim, Animasyon, Metin)

• Texture Sınıfı

• Textureregion Sınıfı

• Sprite Sınıfı

• Animatedsprite Sınıfı

• Görüntü Objeleri

• Line ve Rectangle Kullanımı

• Menü Oluşturma

• Metinsel Objeler

• Buildabletexture Nesnesi

• Font Nesnesi

• Changeabletext Nesnesi

• Multi-Touch Programlama

• Dokunmaları (Touch) Yönet

• Sensörler

• Fizik Motoru

• Body Sınıfı

• Contact, Fixture Sınıfları

• Joint, Revolutejointdef, Linejoint Sınıfları

• Physicsworld, Physicsfactory Sınıfları

• Physicsconnector, Physicsconnectormanager Sınıfları

• Fiziksel Nesneler, Hız, Ağırlık ve Çarpışmalar, Eklem Oluşturma
Yazar(lar) Hakkında
Abdul Kerim FIRAT
Malatya doğumludur. Bilişim sektörüne 2002 yılında tanıştığı Unix-Linux sistemleri üzerine araştırma ve geliştirme çalışmaları sonucu C, C++ programlama dilleriyle tanışmış; Unix, Linux işletim sistemleri üzerinde Kernel seviyesinde programlamalar yapmıştır. Sonraki yıllarda sektörde kullanılan .Net teknolojileri ve devamında Java teknolojileri alanında kendini geliştirmiştir. 2005-2010 yılları arasında özel yazılım firmalarında çalışmış ve 2010-2012 yılları arasında yurtdışında E-devlet, Telekom ve Mobil alanında çeşitli projelerde takım lideri ve geliştirici olarak görev almıştır. Yazarımız ayrıca yapay zeka, robotik, aviyonik sistemler ve gömülü sistemler alanına yoğun ilgi duymakta ve yoğun araştırmalar yapmaktadır.


Yazarımız, dijibil.com online eğitim ve sosyal ağ eğitmenlerinden olup, DİJİBİL ile FATİH projesi kapsamında eğitim içerikleri üreterek binlerce okul ve milyonlarca öğrenciye katkı sağlamak için çalışmış, aynı zamanda tüm Türkiye’deki üniversitelerde, özel ve devlet kuruluşlarında seminer ve özel eğitim çalışmaları gerçekleştirmektedir.


Şu anda; Görüntü işleme ve mobil iş uygulamaları alanında çalışmalar yapmakta ve özel bir firmada gömülü sistemler (Embedded Linux, Android, Kernel Level) alanında ARGE liderliği görevini yürütmektedir.


Ayrıca yazarımızın KODLAB’tan daha önce Java 8 SE isimli kitabı çıkmıştır.