Basın Bülteni
TORQUE 3D
Üst Başlık
: OKU, İZLE, DİNLE, ÖĞREN!
ISBN
: 978-605-9118-811
Barkod
: 9786059118811
Eserin Dili
: Türkçe
Yayına Hazırlayan
: Barış ELİTOĞ, Hüseyin ÜSTÜNEL
Grafik Sorumlusu
: Mustafa Said Şahin
Kategori
Kağıt Bilgisi
: 1. Hamur
Çıkış Tarihi
: 28.2.2017
Baskı Sayısı
: 1
Sayfa Sayısı
: 216
Ebat(x, y mm)
: 15*21
Fiyat
: 28,00
Video(Ekleme Kodu)
<iframe width="396" height="396" src="https://www.youtube.com/embed/SsHOrIgb_p8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Kitap Hakkında
Digital oyun sektörü bugün dünyada en hızlı büyüyen sektördür. 2016 yılına gelindiğinde, dünya çapında bu sektörün büyüklüğü 100 milyar doları aşmış durumdadır. Ülkemiz için önemli olan, bu sektörde pazardan çok pazarlayan konumuna gelebilmektir. Bu yüzden yeni oyun teknolojilerinin öğretilmesi, oyun geliştirecek düzeyde bilgi ve beceriye sahip kişilerin yetiştirilmesi büyük önem arz etmektedir. Torque 3D oyun motoru açık kaynak kodlu ve ücretsiz oluşu, güçlü ve hızlı render motoru, üstün PhysX uygulamaları ve her platform için oyun geliştirme desteği ile diğer oyun motorlarına göre önemli avantajlara sahiptir. Torque 3D ile ilgili ilk Türkçe kaynak olan kitabımız, 6 yıllık bir birikimin ve araştırmanın sonucunu süzerek okuyuculara sunmaktadır. Bu sayede Torque 3D oyun motorunda oyun geliştirirken bilinmesi gereken pek çok konunun uygulamalı olarak bu kitapta yer alması sağlanmıştır.


• TORQUE 3D ile tanışın
• TORQUE 3D sistem gereksinimleri ve kurulumu
• World (Dünya) editörü
• Terrain (alan) düzenleme editörü ve araçları
• Sahne ağacı ve yönetimi
• Library (kütüphane) nesneleri
• Scripted nesneleri
• Level düzenleme ve level nesneleri
• Sahne tasarımı ve kontroller
• Kamera türleri ve kontrolü
• Sound Emitter nesnesi – ortam ve alan sesleri
• Prefab nesne oluşturma
• Inspector paneli
• Gizmo aracı ve nesne kontrolü
• Time of Day nesnesi ile zaman yönetimi
• Environment (çevre) nesneleri
• Oyuna 3D model entegrasyonu
• Materyal editör ve materyal düzenleme
• Partikül editörü ve partikül türleri
• Data block nesnesi ve kontrolü
• Trigger (tetikleyici) kullanımı ve uygulamaları
• GUI hazırlama
• Torsion ve Torque script
• Script kod yazma ve temel kod yapılarının kullanımı
• Eğitsel oyun tasarımı için faydalı örnek uygulamalar
• Puan toplama
• Eğitsel oyun için video izleme arayüzü tasarımı
• Çoktan seçmeli test arayüzü tasarımı
• Doğru-Yanlış soru uygulamaları
• Veri Tabanı Bağlantısı
• Kurulum Dosyası Oluşturma
Yazar(lar) Hakkında
Dr. Aytürk KELEŞ
Dr. Aytürk KELEŞ İstanbul’da doğmuştur. Bilgisayar bilimleri alanında ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora yapmıştır. İş hayatına üniversitenin “Bilgisayar Bilimleri Araştırma Uygulama Merkezinde” bilgisayar uzmanı olarak başlamıştır. 1995 yılından bu yana çeşitli yazılım projelerinde görev almış, veri tabanı ve yazılım geliştirme alanlarında yöneticilik ve danışmanlık yapmıştır. Şu anda İbrahim Çeçen Üniversitesi’nde Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitim Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmakta olup, aynı zamanda bölüm başkanlığı görevini de yürütmektedir. Kitabın diğer yazarı Dr. Ali KELEŞ ile evlidir. Yapay Zekâ yöntemleriyle kanser teşhisi, fuzzy sistemeler, zeki öğretim sistemleri, uzman sistemler konusunda çalışmalar yapmıştır. Bu çalışmaların büyük çoğunluğunu uluslararası SCI indeksli kaliteli dergilerde makale olarak yayınlamıştır. 3D tasarımlar ve eğitsel oyun geliştirme konusunda uzman olan yazar, bu alandaki çalışmalarını üniversitede lisans ve lisansüstü seviyede ders vererek ve tez danışmanlığı yaparak devam ettirmektedir. Java, Mobil Programlama, 3Ds MAX, Blender, After Effects, Photoshop, UNITY, TORQU3D gibi programlar ve eklentileri üzerine çalışmalarını sürdürmektedir.
Dr. Ali KELEŞ
Erzurum - İspir doğumlu olan yazar, ilkokulunu Erzurum- İspir Kozlu Köyü İlkokulu’nda, ortaöğrenimi Erzurum Atatürk Lisesi’nde tamamladı. İstanbul Üniversitesi Mühendislik Fakültesi’ni bitirdikten sonra yazılım projelerinde yönetici olarak görevler aldı. Aynı zamanda Bilgisayar Bilimleri alanında yüksek lisans ve doktora yaptı. Yazar asıl uzmanlık alanı olan yazılımda başta Visual Studio .Net olmak üzere hemen hemen bütün C tabanlı dilleri, mobil yazılımların bir çoğunu ve başta SQL olmak üzere birçok veri tabanı dili bilmektedir. Yazarın onlarca SCI A sınıf dergide uluslararası makaleleri bulunmaktadır. Bu çalışmaları uluslararası atıf alarak yüzlerce çalışmaya kaynak olmuştur. Şu anda İbrahim Çeçen Üniversitesinde öğretim üyesi olarak çalışmakta olup aynı zamanda Bilgisayar Bilimleri Araştırma Uygulama Merkezi Müdürlüğü görevini de yürütmektedir.